Az üzlet brutális lehet, mert… nos, ez üzlet! A piaci részesedés növelése terén elért minden sikerért egy másik vállalkozás vagy más vállalkozások elkerülhetetlenül teret veszítenek.
Ezen az oldalon gyors és egyszerű üzleti tippek és tanácsok szerepelnek, amellyel versenyelőnyre tehet szert a riválisaival szemben, és megvédheti magát a piacra lépő új belépőktől.
1. A potenciális ügyfelekre összpontosítson, ne az értékesítésre! – Tippek és tanácsok
Természetesen mindannyian szeretnénk elindítani az üzleti növekedést és növelni a bevételt. De az a mód, ahogy ezt fenntartható módon teszed, ha inkább a lelkes rajongók hűséges adatbázisának felépítésére összpontosítasz.
A tartalommarketing, az optimalizált webhely-űrlapokkal és az intelligens e-mail-automatizálási nyomon követéssel párosulva elengedhetetlen az üzleti sikerhez. Ez a megközelítés bizalmat épít azáltal, hogy ingyenes értéket ad fel, mielőtt valaki nehezen megkeresett pénzét kérné. Ilyen és ehhez hasonló tippek és tanácsok segíthetik a vállalkozásod sikerességét az üzleti életben!
2. Ne adj el termékeket, adj megoldásokat!
Akár tetszik, akár nem, az emberek nem az Ön márkáját keresik, hanem csak egy probléma megoldását vagy egy bizonyos típusú terméket keresnek (hacsak nem Starbucksot vagy Adidast futtatsz!)
Ne sorolja fel a termék által nyújtott összes előnyt. Koncentrálj a megoldásokra. Magyarázza el az ügyfélnek egyszerű, érthető kifejezésekkel, hogyan és miért segítheti a terméke, vagy segítheti céljaik elérését.
Vegyük fontolóra a FedEx ikonikus szlogenjét: Ha feltétlenül, pozitívan ott kell lennie egyik napról a másikra. Ez egyértelmű példája volt a kézbesítési szolgáltatások megbízhatóságával kapcsolatos, széles körben elterjedt aggodalom kezelésének.
Végezzen piackutatást a célügyfele profiljához. Hogyan oldja meg az Ön terméke vagy szolgáltatása – és a szállítási és árpontja – mások problémáit, és teszi könnyebbé vagy kellemesebbé az életüket? Ezek a tippek és tanácsok segítenek számodra!
3. Mindig optimalizálja az árat!
Az árak csökkenése például nem feltétlenül növeli az eladásokat (bár határozottan leszorítja az árrést). Ha prémium márkaként pozícionálja magát, akkor az ügyfelek nem feltétlenül értékvezéreltek, és az árak csökkentése akár a márkáját is elronthatja. Árpozícionálással kapcsolatos tippek és tanácsok az üzleti világ számára elengedhetetlen tudnivalókkal!
Tekintsük ezt az esettanulmányt Robert Cialdini „Befolyás: A meggyőzés pszichológiája” című alapkönyvéből: egy ékszerésznek elfogyott a türkizkék ékszer, miután véletlenül megduplázta, ahelyett, hogy megfelezné az árat. A felfújt árcédula indokolatlan ostromot kölcsönzött a terméknek!
Ha Ön prémium márka, akkor az árak csökkentése nélkül is optimalizálhatja az árat. Például kínáljon fel a minőségtudatos vásárlónak egy „exkluzív” előnyt, amelyet riválisai nem vagy nem tudnak biztosítani.
Ha viszont a piac értékvezérelt végén áll, ne gondolja, hogy az árak lefaragása veszteséget jelent. Az alacsony árak segíthetnek Önnek gyorsan felvenni egy csomó új vásárlót, akik más termékeket is vásárolhatnak az üzletében, és újra visszatérhetnek.
A kontextus is sokat számít az árképzésnél. Például egy 5000 dolláros óra eladásának legjobb módja az lehet, ha egy 10 000 dolláros óra mellé helyezi. Gondolkodjon stratégiailag, amikor bármilyen árpontról dönt.
4. Alkalmazzon barátságos, ügyfélkapcsolatos személyzetet
Igen, nyilvánvalónak hangzik, de nagyon fontos! Akár tudatosan, akár nem, az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak egy terméket, ha szeretik az értékesítési asszisztenst, aki foglalkozik velük.
Míg a munkavállaló személyisége nyilvánvalóan nincs hatással az árra, vagy az Ön terméke azon képessége, hogy ki tudja szolgálni az igényeit, lényegtelen. A barátságos, ügyfélkapcsolatos személyzet mindig több értékesítést vonz majd.
Legyen szigorú olyan emberek felvételekor, akik valóban vidámak, barátságosak és nyitottak. Győződjön meg arról, hogy a képzési programja megtanítja őket arra, hogy olyan következetesen barátságos megközelítést alkalmazzanak, amely megnyugtatja az ügyfeleket, és prioritásnak érzi magát.
5. Maradjon nyitva még tovább
Tegyük fel, hogy egy hagyományos bolt vagy, és a zárás közeledtével özönlenek az ügyfelek… miért ne zárnál be egy órával később?
Bár ez elégedetlenséget okozhat az alkalmazottak körében, oldja meg ezt a problémát úgy, hogy kreatívan alakítja a beosztásokat. Kövesse nyomon az ügyfelek számát a nap és a hét folyamán, hogy azonosítsa legforgalmasabb időszakait, és ennek megfelelően a személyzetet.
Csökkentheti a létszámot a csendesebb időszakokban is, hogy ellensúlyozza a meghosszabbított nyitvatartásból adódó magasabb költségeket és hosszabb munkaidőt.
Hasonló tippek és tanácsok mindig részesei az oldalunknak! Kövesse hát a palyazatnyeres.hu portált az izgalmas üzleti hírekért és tanácsokért!
2024/01/12 - VN
2023/04/29 - NA
Üzlet, pályázatok, stílus. Hogyan lehet sikeres az üzleti életben, milyen szabályokat illik betartani és milyen pályázati lehetőségek vannak? Ezeket a témákat boncolgatjuk szakértők segítségével, hogy mindig naprakész legyen és elérje céljait!
Nehezen igazodik el a pályázatok útvesztőjében? Folyamatos tájékoztatás a magyarországi pályázatokról, hogy ne maradjon le semmiről. Mi segítünk, hogy megtalálja az Önnek leginkább megfelelő pályázatot!
Pályázna, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Mi segítünk megismerni a pályázat folyamatát a megírásától egészen a beadásig. Folyamatos tájékoztatást nyújtunk a magyarországi pályázati rendszerben történő változásokról, módosításokról.
Színes, érdekes hírek a magyar és külföldi üzleti életből. Legyen részese az üzleti világ véráramlásának. Segítünk, hogy megismerje az Önnek legfontosabb gazdasági híreket, valamint rengeteg hasznos tippel és tanáccsal látunk el a karriereddel kapcsolatban, legyél akár pályakezdő, akár tapasztalt az üzleti életben!
Nincs tisztában az üzleti életben elvárt protokollal? Segítünk, hogy ezen ismeretek hiánya ne akadályozza abban, hogy sikeres legyen az üzleti világban. Tudja meg mi a követelmény egy üzleti megbeszélésen, sajátítsa el egy üzleti vacsorán elvárt magatartást. Ismerje meg a legújabb öltözködési trendeket és a divat világát, mert a jó megjelenés már fél siker!