Mi is az a sajtótájékoztató, és miért fontos?
A sajtókapcsolatok minden cég életében fontos szerepet töltenek be. Ezen kapcsolatok kiépítése és fenntartása ugyanis az egyik leghatékonyabb eszköze annak, hogy a szervezet magáról releváns információkat közöljön a célközönségével. A sajtókapcsolatok informálásának pedig az egyik leggyakoribb módja a sajtótájékoztató, ahol a meghívottak első kézből szerezhetnek információt az esemény témájával kapcsolatban.
Minél hamarabb, annál jobb
Sajtótájékoztatót általában olyankor tart egy szervezet, ha valamilyen új információja van a célközönsége számára, vagy valamilyen fontos változást szeretne bejelenteni, esetleg ily módon kér bocsánatot nyilvánosan. Emiatt aztán ha megvan a cég álláspontja, meghozták a döntéseket, a legszerencsésebb minél hamarabb megtartani a tájékoztatót, hogy minél hamarabb informálhassák a célközönséget. Az a legjobb, ha már az első pletykák szárnyra kapása után nem sokkal valódi, megbízható információk is kikerülnek – egyenesen a cégtől.
A sajtótájékoztató helyszíne is kardinális kérdés. Egyes szervezetek rendelkeznek erre a célra kiépített helyiséggel, az ő esetükben egyértelmű a helyszín. Más cégek erre az alkalomra keresnek bérelhető helyszínt, a választás során pedig nem árt néhány dologra odafigyelni.
A helyszín
A helyszín választás a cég megítélésében is szerepet játszik, így érdemes olyan mellett dönteni, ami jó fényt vet a szervezetre. Emellett fontos, hogy kellő befogadóképességgel rendelkezzen, hogy minden résztvevő kényelmesen elférjen. Nem utolsósorban pedig fontos, hogy az eszközpark – projektor, mikrofonok stb. – beüzemelése és működtetése is zökkenőmentesen menjen.
Amennyiben Budapesten kerül megrendezésre a sajtótájékoztató, de még nincs meg a megfelelő helyszín, akkor a Zsidai Csoport éttermei közül érdemes választani. A Zsidai Csoport kötelékébe tartozik számos sajtótájékoztató helyszín Budapest legnívósabb negyedeiben, ráadásul mindent biztosítanak a sikeres esemény lebonyolítása érdekében.
A meghívottak
A meghívottak listáján feltétlenül szerepeljen minden olyan sajtóorgánum, melynek megnyilvánulása fontos a szervezet számára. Természetesen rajtuk kívül is lehet meghívni, hiszen minél többen adnak hírt a cégről, annál jobb. Zárt esemény esetében fontos, hogy egyetlen külsős se tudjon beszivárogni, mert az nem csak rizikós lehet, hanem amatőrként állítja be a szervezőket is.