1. Elemezd ügyfélkörödet és készíts interjúkat az ügyfelekkel
Az egyik legjobb módszer annak meghatározására, hogy ki a célközönség, ha megnézed, ki vásárolja már meg a terméket vagy szolgáltatást. Hány évesek, hol élnek, mi az érdeklődési körük? Jó módszer ennek megtanulására a közösségi oldalakon való részvétel vagy az ügyfél-felmérések terjesztése.
2. Végezz piackutatást és azonosítsd az iparági trendeket
Tekintse meg az iparágadra vonatkozó piackutatást, hogy megállapítsd, hol vannak olyan hiányosságok a szolgáltatásban, amelyeket a terméked betölthet. Tekintsd meg a hasonló termékek trendjeit, hogy megtudd, hová összpontosítják erőfeszítéseiket, majd élesítsd tovább termékeid egyedi értékét.
3. A versenytársak elemzése
4. Hozz létre personákat
A buyer personák létrehozása nagyszerű módja annak, hogy elmélyülj a célközönségedet alkotó konkrét szegmensekben. Ez különösen akkor hasznos, ha olyan terméked van, amely a fogyasztók széles körét vonzza. A personák lehetővé teszik a célfogyasztók általános demográfiai adatainak, személyiségének és igényeinek meghatározását.A personákat adatok, felmérések, digitális elköteleződések és minden olyan információ alapján hozzák létre, amelyből a marketingszakemberek teljesebb képet kaphatnak a vásárlókról. Ez magában foglalhatja kedvenc hobbit, televíziós műsorokat, kiadványokat stb.
5. Határozd meg, hogy ki nem a célközönséged
Minden bizonnyal lesznek olyan fogyasztók, akik közel állnak a megcélzott demográfiai csoporthoz, de nem cselekszenek az üzenetküldés alapján. Próbáld konkrétan meghatározni, ki a közönséged és ki nem. Ennek ismerete megakadályozza, hogy a csapatok nagy összegeket fordítsanak olyan szegmensekre, amelyek nem hoznak megtérülést.
6. Folyamatos felülvizsgálás
Ahogy egyre több adatot gyűjtesz és interakcióba lépsz az ügyfelekkel, egyre pontosabban ismered meg célközönségedet. Ezen információk alapján folyamatosan optimalizálni és csiszolni kell a személyeket a legjobb eredmények elérése érdekében.
7. Használd a Google Analytics szolgáltatást
A Google Analytics kiterjedt adatokat kínál a webhelyedet felkereső felhasználókról. Ezek az információk felhasználhatók olyan kulcsfontosságú betekintések meghatározására, mint például, hogy milyen csatornákról érkezik a célközönség, vagy milyen típusú tartalommal foglalkoznak, és amihez a leginkább kapcsolódnak, így a médiatervezési folyamat során több adatközpontú döntést hozhatsz.