Hogyan találd meg a márkád valódi célközönségét? Összegyűjtöttünk 7 fontos elemet, ami segít a márkád célközöséngének a feltérképezésében és megtalálásában!

Főoldal > Hogyan találd meg a márkád célközönségét?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan találd meg a márkád célközönségét?
2023/06/05
NA

Marketingszakemberként létfontosságú a célközönség megértése. Ez az információ meghatároz minden marketingtervet és stratégiát, amelyet végrehajtunk. A célközönség megértésének fontos lépése, hogy túllépj a demográfiai információinak megismerésén és megértsd, milyen szerepet játszanak a vásárláshoz vezető úton. A következő lépések segíthetnek a célközönség felismerésében:

1. Elemezd ügyfélkörödet és készíts interjúkat az ügyfelekkel

Az egyik legjobb módszer annak meghatározására, hogy ki a célközönség, ha megnézed, ki vásárolja már meg a terméket vagy szolgáltatást. Hány évesek, hol élnek, mi az érdeklődési körük? Jó módszer ennek megtanulására a közösségi oldalakon való részvétel vagy az ügyfél-felmérések terjesztése.

 

2. Végezz piackutatást és azonosítsd az iparági trendeket

Tekintse meg az iparágadra vonatkozó piackutatást, hogy megállapítsd, hol vannak olyan hiányosságok a szolgáltatásban, amelyeket a terméked betölthet. Tekintsd meg a hasonló termékek trendjeit, hogy megtudd, hová összpontosítják erőfeszítéseiket, majd élesítsd tovább termékeid egyedi értékét.  

3. A versenytársak elemzése

A marketingszakemberek sokat tanulhatnak, ha megnézik a versenytársakat, hogy lássák, kinek adnak el általában, és hogyan csinálják ezt. Online vagy offline csatornákat használnak? A döntéshozóra (az a személy, aki végül meghozza a vásárlási döntést) vagy a támogatóra (nincs hatalma a döntés meghozatalára, de nagy hatással lesz arra, hogy egy tárgyat megvásárolnak-e vagy sem) koncentrálnak? – vezet be minket Máté Balázs online marketing tanácsadó a célközönség felkutatásának rejtelmeibe. 

 

4. Hozz létre personákat

A buyer personák létrehozása nagyszerű módja annak, hogy elmélyülj a célközönségedet alkotó konkrét szegmensekben. Ez különösen akkor hasznos, ha olyan terméked van, amely a fogyasztók széles körét vonzza. A personák lehetővé teszik a célfogyasztók általános demográfiai adatainak, személyiségének és igényeinek meghatározását.A personákat adatok, felmérések, digitális elköteleződések és minden olyan információ alapján hozzák létre, amelyből a marketingszakemberek teljesebb képet kaphatnak a vásárlókról. Ez magában foglalhatja kedvenc hobbit, televíziós műsorokat, kiadványokat stb. 

 

5. Határozd meg, hogy ki nem a célközönséged

Minden bizonnyal lesznek olyan fogyasztók, akik közel állnak a megcélzott demográfiai csoporthoz, de nem cselekszenek az üzenetküldés alapján. Próbáld konkrétan meghatározni, ki a közönséged és ki nem. Ennek ismerete megakadályozza, hogy a csapatok nagy összegeket fordítsanak olyan szegmensekre, amelyek nem hoznak megtérülést.

 

6. Folyamatos felülvizsgálás

Ahogy egyre több adatot gyűjtesz és interakcióba lépsz az ügyfelekkel, egyre pontosabban ismered meg célközönségedet. Ezen információk alapján folyamatosan optimalizálni és csiszolni kell a személyeket a legjobb eredmények elérése érdekében.

 

7. Használd a Google Analytics szolgáltatást

A Google Analytics kiterjedt adatokat kínál a webhelyedet felkereső felhasználókról. Ezek az információk felhasználhatók olyan kulcsfontosságú betekintések meghatározására, mint például, hogy milyen csatornákról érkezik a célközönség, vagy milyen típusú tartalommal foglalkoznak, és amihez a leginkább kapcsolódnak, így a médiatervezési folyamat során több adatközpontú döntést hozhatsz.

érdekesség



Hírek az üzlet világából

Üzlet, pályázatok, stílus. Hogyan lehet sikeres az üzleti életben, milyen szabályokat illik betartani és milyen pályázati lehetőségek vannak? Ezeket a témákat boncolgatjuk szakértők segítségével, hogy mindig naprakész legyen és elérje céljait!

Hírek a magyarországi pályázatokról

Nehezen igazodik el a pályázatok útvesztőjében? Folyamatos tájékoztatás a magyarországi pályázatokról, hogy ne maradjon le semmiről. Mi segítünk, hogy megtalálja az Önnek leginkább megfelelő pályázatot!

Minden, amit a pályázatokról tudni kell

Pályázna, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Mi segítünk megismerni a pályázat folyamatát a megírásától egészen a beadásig. Folyamatos tájékoztatást nyújtunk a magyarországi pályázati rendszerben történő változásokról, módosításokról.

Hírek az üzleti életből

Színes, érdekes hírek a magyar és külföldi üzleti életből. Legyen részese az üzleti világ véráramlásának. Segítünk, hogy megismerje az Önnek legfontosabb gazdasági híreket, valamint rengeteg hasznos tippel és tanáccsal látunk el a karriereddel kapcsolatban, legyél akár pályakezdő, akár tapasztalt az üzleti életben!

Tippek üzletemberek és üzletasszonyok számára stílusról, protokollról

Nincs tisztában az üzleti életben elvárt protokollal? Segítünk, hogy ezen ismeretek hiánya ne akadályozza abban, hogy sikeres legyen az üzleti világban. Tudja meg mi a követelmény egy üzleti megbeszélésen, sajátítsa el egy üzleti vacsorán elvárt magatartást. Ismerje meg a legújabb öltözködési trendeket és a divat világát, mert a jó megjelenés már fél siker!