#1: Fő irányvonal
Először is mielőtt bármilyen szervezésbe, foglalásba, megrendelésbe belevágsz, ülj le, és gondold át, hogy mit is szeretnél pontosan csinálni. Vázold fel a fő célokat, és az irányvonalakat, ebből könnyen rá fogsz jönni, hogy mik azok a tennivalók, részfeladatok, amiket ténylegesen el kell végezned ahhoz, hogy a tréning jól sikerüljön. Tervezés nélkül semmi sem sikerülhet tökéletesen, hiszen nincs is kitűzve, hogy mi a tökélést!
#2: Helyszín kiválasztása
Ha megvannak a fő irányvonalak, akkor rögtön a helyszín kiválasztásával kezd. A helyszín ugyanis nagyon meghatározó minden rendezvény szempontjából, egy jó helyszín hatalmas löketet tud adni az egésznek, de egy rossz éppen ellenkezőleg, ronthat a színvonalon. Van is egy nagyon jó tréning helyszín, amit tudunk ajánlani. . A Kristály Hotel Ajkán komplex megoldásokkal, tágas konferencia teremmel és exkluzív szolgáltatásokkal várja a vendégeket. Mi még csak jó tréniinget szerveztünk itt!
#3: Programtervezet, tényleges szervezés
Ha meg van a helyszín, és ezzel együtt a fix dátum is, akkor jöhet a konkrét program tervezet. Oszd be óráról órára, ha kell félórára, 10 percre a napot/napokat. Legyen b, és c terved is, állíts fel fontossági sorrendet is, a különböző tréning szekciók között, hogy csúszás esetén tudj mihez nyúlni. Fektess le mérföldköveket is! Hogy milyen programok ideálisak, az nagyban függ az egész tréning jellegétől, így erre most nem térünk ki részletesen. Közben a többi részfeladat esetében is indulhat a szervezés, az előre elkészített tervek alapján.
#4: A nagy nap
Ha mindent jól csináltál a tréninget megelőző napon, még akkor is közbejöhetnek váratlan események, de a legtöbbet el is lehet kerülni. Például azzal, hogy előre teszteled a technológia felszereléseket, ahogyan írtuk készülsz b, és c tervvel is. A jól felkészültség a kulcsa az egésznek, ha megfelelően felkészülsz, a legváratlanabb helyzetekre is tudsz majd reagálni!
#5: Visszajelzés
Nagyon fontos, hogy miután lezajlott a tréning, ne tekintsd lezártnak az egész ügyet. Kérd ki a résztvevők őszinte véleményét, gyűjts be minél több értékes visszajelzést, amiből következtetéseket tudsz levonni a jövőre nézve, és tanulni tudsz!