Az új generáció a munkaerőpiacon, az Y és a Z generáció már egészen más elvárásokat tartogat a munkaadók felé mint a kissé idősebbek. Míg a korosabb munkavállalók számára a munkahely egy „kötelező rossz”, egy hely ahova pénzszerzésért járunk, addig a fiatalabbak már életstílusként tekinthetnek rá. Éppen ezért ezek az agilis, rendkívüli képességekkel rendelkező munkavállalók már más feltételeket támasztanak a munkáltató elé: annak menőnek kell lennie!
Az employer-branding egy olyan folyamat, amikor saját branded építésével foglalkozol, azonban nem első sorban ügyfélszerzés céljával, sokkal inkább azért, hogy a munkavállalók is szívesen csatlakozzanak csapatodhoz, vagy hogy csökkenthesd a fluktuációt. A kommunikációba itt az irodai élet mindennapjait vesszük bele amellett, hogy igyekszünk egy trendi, vagány képet mutatni a munkavállalók számára, olyat, ahova szeretnének csatlakozni, ahol büszkén dolgozhatnának! És hogy mi kell ehhez? Az alábbiakban néhány ötletet adunk az induláshoz.
#1 Trendi, vagány iroda, modern megoldásokkal
Irodád megjelenése nagyon fontos szerepet játszik az első benyomásban – és nem csak partnereid esetében. Egy munkavállaló is ide érkezik az interjúra, és egyből levonja a következtetést: vajon szívesen, büszkén járna be ide nap mint nap dolgozni? Éppen ezért adj irodád megjelenésére! Használj modern, trendi kiegészítőket, például:
- kényelmes, trendi ülőalkalmatosságokat
- modern hatású üvegfalakat, fali dekorációkat
- jó hangulatú közösségi tereket, akár kikapcsolódási lehetőséggel
- modern technikai berendezéseket, új gépeket
- dekoratív kiegészítőket, amitől otthonosabb, kellemesebb lesz a hely
#2 Fiatalos, laza kommunikáció és markáns vállalati kultúra
A vállalati kultúrád legyen átlátható és vonzó a fiatalok számára, és mutasd be azt már a toborzási folyamat legelejétől! Olyan ez, mint a marketingben az USP – ez tesz egyedivé, ez fogja meg a munkavállalót, és ezért fog érdeklődni céged iránt.
#3 Tedd menővé termékeid, szolgáltatásaid!
Minden a kommunikáción múlik. Még a legunalmasabb termék vagy szolgáltatás is felhype-olható, ha jól csinálod. Ez pedig nem csak új vásárlókat és partnereket, de büszke munkavállalókat is teremt! Ha Te magad sem tudod megfogalmazni, hogy miért is jó amit csinálsz, akkor bajban leszel az interjúztatottakkal szemben is.
#4 Dolgozz a csapaton, és ezt mutasd is be!
Légy büszke a csapatodra. A fiatal munkavállalók számára szinte mindennél fontosabb a megbecsülés érzése, ezért az ő bemutatásuk akár a weboldalon, akár a közösségi médiában szuper megoldás arra, hogy éreztesd velük ezt. Ne csak a munkára koncentráljatok azonban! A rendszeres csapatépítő tevékenységek nagyon fontos elemét képezik az employer-brandingnek, pláne, ha ezeket büszkén vállalod márkád felületein is!